På innspill fra Drakt- og sponsorutvalget i forrige sesong besluttet styret i Stjernen UNG at klubben skal “ta eierskap” over alle draktene. Dette er resultatet av en prosess som har pågått ca. 1 års tid, og både styret forrige sesong og det sittende styret har vært samlet og enstemmige om beslutningen. Dette er også i tråd med punktet om et ønske om felles profil utad for både UNG/ELITE i den langsiktige strategiplanen til Stjernen Hockey vedtatt den 27. mai. Lagene har fortsatt mulighet for salg av sponsorer på treningstøy, jakker osv. Under er en punktvis oppstilling av info:
- Heretter skal alle UNG-lagenes draktsett være like.
- Klubbens Drakt- og sponsorutvalg er ansvarlige for salg/inntektene av draktsponsorene.
- Sponsorinntektene skal fordeles mellom klubb/respektive lag med en fast fordelingsnøkkel med prinsippet minst til U8 og mest til U21.
- Klubben bestiller/betaler/eier draktsettene.
- Alle draktsettene skal nummereres fra 10-35.
- De spillerne som ønsker spesielt nummer må bestille/betale drakten selv og får selvsagt eierskap til drakten.
- Alle draktsettene får standard bore-lås for navnlapper og alle spillerne får hver sin personlige navnlapp.
- Navnlappene blir standardisert mht. størrelse/bokstavfont slik at man ved eventuell hospitering opp/ned kan bruke sin egen navnlapp dersom man ikke kan bruke sin drakt pga. “nummerkræsj”.
- Draktene har en tenkt levetid på tre år i utgangspunktet, men med forbehold om noe utskifting pga. slitasje/skade/behov for større drakt osv.
- Denne løsningen gjør det enklere for laglederne ved at de slipper å bekymre seg for bestilling/sponsorinntekter/leveringstider osv. og at draktene henger klare til oppstart av ny sesong.
- Klubben fremstår som mer samlet utad med lik profilering på alle lagene.
- Klubben bør bli mer attraktiv i sponsormarkedet, og de totale draktinntektene bør ha bedre potensiale i sponsormarkedet.
Ønsket er å fremstå som en klubb fra A-lag til U8 om tre år.